Pace!
 
AcasaFAQCautareMembriInregistrareConectare
__Nu sta in poartă, intră!__
Dum 24 Aug 2008, 20:37 Scris de Administrator

VIZITATORII au si ei o sansă de a posta pe acest Forum.
Doar pe acest topic - cine doreste acces la restul Forumului trebuie să se înregistreze.

Ca membri puteti avea acces total la subforumuri ce nu sunt afisate vizitatorilor, cum ar fi Muzică, Politică, Popasuri si altele.

Comentarii: 258
Ultimele subiecte
» Colecția de povestiri științifico-fantastice
Sam 08 Dec 2018, 22:35 Scris de Anahoret

» Filme si carti.
Sam 08 Dec 2018, 22:21 Scris de Anahoret

» ION
Vin 07 Dec 2018, 23:44 Scris de Ion

» Klaus Johannis - Presedintele ales
Vin 07 Dec 2018, 07:33 Scris de Anahoret

» Vorbe de duh spuse de un cinic
Mier 05 Dec 2018, 14:02 Scris de dolion

» Veștile triste
Mier 05 Dec 2018, 10:34 Scris de ostrovna

» Urari de sarbatori
Mar 04 Dec 2018, 14:27 Scris de zaraza26

» Subiectul zilei
Vin 30 Noi 2018, 09:48 Scris de dolion

» ENGLISH
Lun 19 Noi 2018, 18:21 Scris de Anahoret

» ANUNTURI
Mar 30 Oct 2018, 09:45 Scris de zaraza26

» LUMEA IN CARE TRAITI
Mar 30 Oct 2018, 07:30 Scris de Anahoret

» ZBOR DE CONDOR
Sam 27 Oct 2018, 19:53 Scris de Emil Condor

» Ce mi-a placut azi
Mier 24 Oct 2018, 16:58 Scris de Ion

» POPASUL PRISMA CONDOR
Mier 24 Oct 2018, 14:53 Scris de zaraza26

» Invatamant
Mier 03 Oct 2018, 14:23 Scris de zaraza26

» Știri muzicale
Mar 02 Oct 2018, 21:11 Scris de ostrovna

» Traditia ortodoxa
Lun 01 Oct 2018, 08:05 Scris de Ciprian

» CUVINTE DE FOLOS (III)
Dum 30 Sept 2018, 12:26 Scris de dolion

Cuvinte-cheie
1918 CPSF google romana Popasul comment-143 padure Limba placut drumetie istorie muzica_traditionala 1 Când brasov politica internet reclame Patapievici Literatura curiozitati mediu taieri 23 sibiu problema
Decembrie 2018
LunMarMierJoiVinSamDum
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
CalendarCalendar
Top postatori
dolion
 
Emil Condor
 
abbilbal
 
ostrovna
 
zaraza26
 
Anahoret
 
aurora
 
Cristina
 
Ion
 
zuum
 
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 

 


Rechercher Cautare avansata

Distribuiți | 
 

 Educatia in scoala

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14
AutorMesaj
dolion

avatar

Numarul mesajelor : 22624
Varsta : 67
Data de inscriere : 31/05/2009

MesajSubiect: Re: Educatia in scoala   Lun 23 Feb 2015, 08:07

9 lucruri despre viața de emigrant în Finlanda
9 facts about expat life in Finland


Fie că ești deja acolo sau plănuiești să vizitezi Finlanda, sunt câteva lucruri cu privire la viața de emigrant pe care trebuie să le știi. Mulți emigranți cred că în Finlanda va fi la fel ca și în restul Scandinaviei – Suedia, Norvegia sau Danemarca.
Whether you are already there or planning to visit Finland, there are some things about expat life in Finland that you must know. Many expats believe that it is going to be like the rest of Scandinavia – Sweden, Norway or Denmark.

Imaginea generală trasată de website-urile agențiilor de turism sau de titlurile promo-urilor agențiilor finanțate de guvern precum “cel mai bun loc de pe pământ unde poți trăi”.

1. Finlanda nu este o țară Scandinavă sau Nordică, ci una Arctică!  

Edward Dutton, doctorand în cultura Finlandei spune că limba finlandeză are la bază limbile siberiene; până în 1991, Finlanda a fost un stat sub controlul Uniunii Sovietice. Luând în considerare “cultura tăcerii”, în Finlanda, dacă vorbești mult, ești considerat a fi unul care strică pacea, prin urmare un intrus.

2. Copii emigranților sunt marginalizați în școlile finlandeze

Dacă aveți un copil, atunci viața voastră în Finlanda se va axa pe lupta împotriva sistemului pentru ca acești copii ce provin din familii de emigranți să fie tratați în spirit de egalitate. În Finlanda, în mod oficial copii emigranților sunt etichetați drept “copii de migratori”. Copilul vostru va fi etichetat așa în mod deschis de profesori și de alți copii în toate școlile, pe întreaga durată de studii, în Finlanda.

3. Majoritatea emigranților în Finlanda sunt familii nu studenți sau investitori

Conform statisticilor guvernului majoritatea emigranților care trăiesc în Finlanda sunt căsătoriți. Majoritatea emigranților sunt căsătoriți cu cetățeni finlandezi ce trăiesc aici.  În 2002, în Finlanda erau 65.000 de familii de străini, iar în 10 ani acest numar s-a dublat, ajungând ca în 2012 să fie circa 120.000 de familii.

4. Nu vă așteptați ca finlandezii să fie cei care încep o conversație cu tine (un străin) sau să înceapă o șuetă așa din întâmplare

În Finlanda nu este ceva obișnuit să vezi oamenii începând o conversație unii cu alții în afara casei cu excepția cazurilor în care se cunosc. Tăcerea predomină viața în Finlanda. Nu va fi ca în Spania unde poți sta într-o cafenea și să începi o conversație/o prietenie cu un spaniol pe care doar ce l-ai cunoscut. Ca emigrant, în Finlanda te vei obișnui cu ciudățeniile locului, însă o parte din tine se va simți “pierdută în traducere”

5. Cultura bucătăriei Finlandeze

Poate că nu vă vine să credeți însă bucătăria finlandeză este foarte gustoasă. Vă veți îndrăgosti de diversele varietăți de pește, budinci și piureuri de cartofi (diferite amestecuri).

6. Nu trebuie să vorbești limba finlandeză pentru a te putea bucura de viața de emigrant în Finlanda; limba engleză este suficientă. Unul dintre lucrurile care îți va face viața de emigrant mai ușoară este acela de a putea vorbi în limba engleză în majoritatea locurilor. Cu excepția unor orașe mai mici, vă veți descurca foarte bine doar cu limba engleză în oricare altă parte a Finlandei.

7. Activitățile bancare în Finlanda nu sunt la fel de ușoare pentru un emigrant cum ar putea fi în Hong Kong, de exemplu

În Finlanda, dacă ești emigrant, trebuie să ai rezidența legală de peste 3 luni pentru a putea deschide un cont bancar, disponibil și pentru operațiuni bancare online.  În alte condiții, ți se va acorda doar dreptul de a deschide un cont bancar simplu, fără alte facilități, ceea ce duce la completarea de formulare nu doar în bănci, dar și oriunde altundeva, ceea ce îți va mânca din timp mai mult de 10 minute, de fiecare dată. Știind că vei fi nevoit să faci asta în nenumărate ocazii, îți consumă destul timp.

8. A visa la o carieră în Finlanda e posibil să nu fie cea mai bună opțiune disponibilă

Guvernul controlează totul în Finlanda întrucât acesta deține puterea de decizie asupra tuturor fondurilor pentru a putea duce la îndeplinire orice plan pe care și l-ar putea propune. Dacă nu ești de partea Guvernului, asta în cazul în care nu te asociezi cu o persoană sau cu o companie de origine finlandeză, antreprenoriatul tău s-ar putea să nu decurgă conform dorințelor tale. Finlandezii preferă de obicei să facă afaceri cu alți finlandezi în detrimentul străinilor.

9. Costul de trai în Finlanda este unul foarte ridicat. Sunteți surprinși?

Viața de emigrant în Finlanda este costisitoare. Totul începând cu apa potabilă și terminând cu stabilirea aici este foarte scump.

The picture that was drawn to them by travel websites or government-funded agency’s promo news headlines like “the best living space on earth”.

1. Finland is not Scandinavian or Nordic. It is Arctic!

As Edward Dutton who completed his PHD on Finland’s culture says that the Finnish “language is related to the Siberian languages; it was (disputably) a Soviet client- state until 1991; considering the culture of silence, if you talk a lot in Finland, then you are considered as the one who breaks peace therefore an outsider.

2. Children of expats in Finland are marginalized at Finnish schools.

If you have a kid, then your expat life in Finland will revolve around fighting against the system for your children to be treated equally. In Finland, officially, expats’ children are labeled as “maahanmuuttajien lapset” meaning “a migrant’s kid”. Your kid will be labeled like that by teachers as that’s how the teachers will call your kids openly and other pupils in all Finnish schools throughout all of his/her study in Finland.

3. Most expats in Finland are families not students or investors.

According to the government stats, most expats living in Finland are committed. Most of the expats are married to another Finn living in Finland. In 2002, there were 65,000 foreign families in Finland where the number was doubled in ten years in 2012 to almost 120,000.

4. Do not expect Finns to open up a conversation with you (a stranger) or initiate chit-chats randomly

In Finland, it is not common to see people starting up conversation with each other outside of their homes unless they know each other. Silence dominates the life here. It will not be like in Spain where you can sit in a cafe and strike a conversation / friendship with a Spaniard you just met. As an expat in Finland, you will get used to the strangeness but half of you may always find lost in translation smile

5. Finnish food culture is amazing

You may not believe but Finnish cuisine is very delicious. You will love all sorts of fish, mousse and potato mixtures.

6. You don’t need to speak Finnish to enjoy your expat life in Finland. You only need English

One of the things that will make the life easy for expats living in Finland is to be able to speak in English in most of the places. Apart from the hidden corner towns, you will be just fine with speaking in English anywhere else in Finland. I would even go further to advice not to learn Finnish. Otherwise, the power of social statue in communication will be on your side.

7. Cost of living in Finland is high. Surprised?

Expat life in Finland is expensive. Everything from drinking water to settling down is expensive.

8. Dreaming about having a career in Finland may not be your best available option

Government runs the show in Finland as they have all the money available under their hands to execute any type of proposal they wish to make.

If you are not on their side, unless you team up with a Finnish person or a company, your entrepreneurship boat may not sail as easily as you would wish. Finns usually prefer to make business with other Finns as opposed to foreigners.

9. Banking in Finland is not easy for an expat as it may be in Hong Kong, for example

In Finland, if you are an expat, you must be legally resided for longer than 3 months to open a bank account that has an online feature enabled.

Otherwise, you will be given a simple bank account which leaves you to complete forms not just in banks but anywhere else taking you longer than 10 minutes each time. Knowing that you will have to do this occasionally, this adds up quite much!

http://www.babylonconsult.ro/blog/9-lucruri-despre-viata-de-emigrant-in-finlanda/

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4721
Varsta : 77
Localizare : USA
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Educatia in scoala   Lun 23 Feb 2015, 14:17

Citat:
Costurile le plateste municipalitatea fiecarui oras.
"Municipalitatea"??? E bine să fii finlandez!  



Si cine e, ma rog, "municipalitatea'' asta?


Nu sunt locuitorii orasului respectiv?


Ca n-or pica din cer banii in 'Finlandutopia'' asta!....


Exista doua posibilitati:
Ori platesti taxe si se ingrijeste altul ''inclusiv'' de mancarea copilului tau, ori
platesti mai putine taxe si ai grija tu de ''all inclusive" pentru copilul tau.


Aici, in America, in Long Island, scolile sunt notate asa cum notezi elevii.
In functie de nota scolii, sunt si taxele in cartierul in care se afla scoala.
Parintii sunt consultati tot timpul...
Profesorii au salarii diferite de la o scoala la alta...


Nu zic ca e mai bine decat in Finlanda.
Dar e altfel. E altceva...
Cum de altfel si la noi e cu totul altceva. Cu totul alt fel de invatamant...
Mai merituos e sa obtii rezultate bune in conditii dificile, decat sa ai 
totul ''la scara'' si sa te lauzi ce bine o duc elevii de acolo.

In primii ani de invatamant, am lucrat intr-o localitate, care isi aduna elevii de pe o raza de 7 km.
Veneau la scoala unii pe jos, altii cu bicicleta.
Si ma opresc aici sa povestesc cum era pe vremea cand eram eu elev si veneam inca descult la scoala. Si am invatat carte bine, invatand, la randul nostru, pe altii....
Sus In jos
dolion

avatar

Numarul mesajelor : 22624
Varsta : 67
Data de inscriere : 31/05/2009

MesajSubiect: Re: Educatia in scoala   Dum 12 Iul 2015, 08:55

Oră de gramatică pe facebook: mesajul unei profesoare către elevii săi.

"Dragi elevi,
Deși vă bat cam 9 ore pe săptămână la cap, știu că nimic nu are un mai mare impact asupra voastră ca facebook-ul și ale lui postări. Prin urmare:

Corect este „frumoaso!” nu „frumoas-o!” și deja știți din melodia lui Krem cine are cratimă.

„Doar” se folosește cu forma pozitivă a verbului, iar „decât” cu cea negativă. (Ea are 25 de ani. Nu are decât 2 lei în buzunar.) Adverbul „decât” se mai folosește și atunci când construim propoziții comparative de inegalitate. (Antonia este mai deșteaptă decât Inna.)

Atunci când vreți să fiți amabili cu doamnele și/sau domnișoarele, nu vă adresați cu „dragele mele”. Tocmai le-ați făcut utilaje care scot apa de pe fundul unui râu. Corect este „dragile”.

Atunci când planificați o ieșire la o cafenea sau la o cofetărie este impropriu să spuneți „căutăm locație”. Pentru că nu închiriați clădirea ca să vă petreceți restul zilelor acolo, ci beți doar un suc (nu altceva, sper). „Locație” înseamnă spațiu pentru închiriat.

Corect este „Ce faci, păpușă?” nu „Ce faci, păpușe?” „Ă”-ul din final nu este țărănesc, așa cum v-ați fi așteptat. Sfatul meu este să găsiți un apelativ ceva mai original (mai speșăl) dacă nu vreți să vi se răspundă cu „Bine, păpușel.” plus un ghiozdan sau o geantă în cap.

„Serviciu” și nu „servici” – fie că e vorba despre locul unde vă veți câștiga pâinea (dacă promovați examenul de evaluare națională) sau serviciul de cafea pe care mama îl va arunca în capul vostru, pe lângă alte obiecte avute la îndemână (dacă nu îl promovați).

Structura „Vizavi de problema discutată anterior...” poate fi tradusă doar așa: „peste stradă de problema discutată anterior...”. Pentru că „vizavi” nu înseamnă decât „peste stradă”, contrar părerii că un cuvânt de origine franceză poate fi abuzat cum avem noi chef. Dacă nu aveți probleme peste stradă, nu-l folosiți.

„Să aibă” și nu „să aibe”. Ca să nu mai vorbim de și mai urâciosul „să aive”. De asemenea, „Vroiam să vă rog să mă învoiți...” este greșit. „Voiai” să spui ceva, iar eu voiam să te exprimi corect și să fii prezent la oră.

Știți momentele alea în care cuvântul pe care îl scrieți are ca ultimă literă un „i” și voi nu știți dacă trebuie să stea singur sau să își mai aducă vreo 2-3 prieteni? Ei bine, totul este știință.
Pentru a nu fi incult, trebuie să citești.
Nu fi nerăbdător, fii precaut.
Nu e important a ști câte postări sunt pe facebook într-o zi, ci este important să știi lecțiile la limba română.
Verbul „a fi”, de obicei, dă cea mai mare bătaie de cap - „A fi sau a nu fi corigent, aceasta-i întrebarea”.
Se scrie „fii”, cu doi i, numai la:
- imperativ afirmativ: Fii cuminte!
- conjunctiv prezent, forma afirmativă și forma negativă: Vreau să fii cuminte. Vreau să nu fii obraznic.
- viitorul format de la conjunctiv: o să fii, nu o să fii.
În rest e „fi”, cu un singur i:
- infinitiv: a fi;
- imperativ negativ: Nu fi obraznic!;
- condițional prezent: aș fi, ai fi;
- condițional perfect: aș fi fost, ai fi fost, ai fi spus, ai fi făcut;
- conjunctiv perfect: să fi știut, să fi fost, să fi avut;
- viitor: voi fi, vei fi;
- verb + FI: pot fi, poți fi, să poată fi, să poți fi, vei putea fi.
De asemenea, substantivele masculine cu rădăcina terminată în -i au la plural nearticulat -ii (i din rădăcină + i desinența de plural) și la plural articulat -iii: copil – copii – copiii.
Copiii învață cu drag la limba română (primul i face parte din rădăcină, al doilea i este desinență de plural, iar al treilea i este articol hotărât).

Structura „Aveți detalii în atașament” se regăsește în aproape toate mail-urile. Există o problemă totuși: atașament înseamnă „afecțiune (puternică și durabilă) față de cineva sau ceva. – Din fr. attachement.” Așa că dacă nu vreți să includeți sentimentele în afaceri poate schimbați structura în "Aveți detalii în fișierul atașat" atunci când vă veți depune CV-urile." (via Pe Românește)


_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4721
Varsta : 77
Localizare : USA
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Educatia in scoala   Lun 13 Iul 2015, 01:48

Sus In jos
dolion

avatar

Numarul mesajelor : 22624
Varsta : 67
Data de inscriere : 31/05/2009

MesajSubiect: Re: Educatia in scoala   Dum 06 Sept 2015, 09:11

Când s-a pus problema înființării unei școli disciplinare pentru băieți, promotorii proiectului au chemat pentru consultanță un binecunoscut expert în probleme educaționale. Acesta le-a ținut o prelegere pasională, insistând asupra aplicării unor metode educaționale cât mai umanitare la noua școală și pledând pentru aducerea celor mai competenți și mai buni la suflet educatori. El și-a încheiat discursul spunând:
- Dacă un singur băiat va fi salvat de la depravarea morală, el va justifica toate costurile și toată munca investită în această instituție.
Mai târziu, un membru al comisiei de evaluare l-a întrebat:
- Nu crezi că te-ai lăsat puțin dus de val? Chiar crezi că salvarea unui singur băiat ar justifica toate costurile și toată munca investită în această școală?
- Dacă ar fi vorba de propriul meu băiat, da, aș crede! a venit răspunsul.

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
Ion



Numarul mesajelor : 4721
Varsta : 77
Localizare : USA
Data de inscriere : 29/10/2009

MesajSubiect: Re: Educatia in scoala   Dum 06 Sept 2015, 15:04

Foarte adevarat!
Comparand rezultatele de la scolile foarte bune cu cele rele, am zis asa:

Este normal ca de la un liceu, unde toti elevii au intrat cu note foarte mari, sa ia toti bacalaureatul.
Este normal ca de la un  liceu, unde toti elevii au intrat cu note foarte mici, sa nu ia niciunul bacalaureatul.

Daca de la un liceu rau un singur elev ia la facultate, asta e tot atat de laudabil pe cat este faptul ca de la un liceu bun au luat toti la facultate.

Daca un singur elev de la un liceu bun nu ia la facultate, e tot atat de rau cu faptul ca niciun elev
de la un liceu rau nu a luat bacalaureatul.

Puneti colectivul de profesori de la un liceu bun la un liceu rau. Sa vedem daca atunci se mai lauda cu rezultatele obtinute....

Daca un singur elev va lua bacalaureatul, in plus fata de cazul in care ar fi fost profesorii de dinainte,
atunci merita schimbarea.

In franta, un director de liceu, cu rezultate exceptionale, e mutat la un liceu slab, cand isi termina mandatul. Si nu la unul mai bun. Ca sa-l aduca si pe ala la un nivel mai bun.

Da, la un elev slab trebuie pus un profesor foarte bun.

La fel cum un bolnav grav are nevoie de un doctor foarte bun, tot asa un elev slab are nevoie de un profesor foarte bun. Nu zic bine? Poate....Nu stiu...
Sus In jos
dolion

avatar

Numarul mesajelor : 22624
Varsta : 67
Data de inscriere : 31/05/2009

MesajSubiect: Re: Educatia in scoala   Vin 30 Iun 2017, 08:47

La aproape treizeci de ani de reformă continuă, elevul român e un golan care-și jignește profesorii și care, dacă e luat mai tare, vine cu tata sau mama și amenință profesorul cu procese interminabile.
Sistemul de învățământ comunist avea un ciclu primar, unul gimnazial, două trepte, a căror picare echivala cu o reorientare a celor slabi către școli profesionale, un BAC (ceva mai puțin important în logica acelor vremuri) și o admitere deosebit de dură la facultate. Existau ceva studii postuniversitare, dar erau puține și, în general, fără mare importanță.
Doctoratul era aproape un vis. Trebuia să-ți aloci cel puțin 6-8 ani și să treci prin furcile caudine ale coordonatorului și ale diverselor comisii. Uneori se ajungea la argumente penibile de genul „unde-ai mai auzit dumneata să se termine un doctorat mai devreme de cinci ani?”.
Acuzele care s-au adus sistemului comunist de învățământ au fost, de cele mai multe ori, penibile. În afara problemei concentrării excesive a elevilor pe materiile de la examenele de treaptă sau admitere (probabil singura problemă serioasă a acelui sistem), argumentele de genul „elevi stresați”, „materie prea concentrată” sau „manuale lipsite de creativitate” s-au dovedit a fi simple imbecilități.
Elevul pregătit după programa comunistă ieșea din școală cu o bună cunoaștere a istoriei, cu o cunoaștere rezonabilă a literaturii naționale, cu noțiuni solide de geografie și reușea să se descurce într-o limbă de circulație internațională. Vorbesc despre elevul mediu, care reușea să finalizeze un liceu. Elevul comunist de top avea performanțe excepționale la olimpiadele naționale și internaționale, iar ca student reușea să absoarbă cunoștințe extrem de vaste în perioada facultății. Singurul lucru care-i lipsea școlii românești era deschiderea și, în ultima perioadă, actualizarea programei.
Însă ceea ce frapa la elevul român al acelor vremuri era diferența netă dintre el și elevii din spațiul occidental. În timp ce un elev occidental rar știa care-s vecinii țării sale, un absolvent român de școală generală îi putea da inclusiv referințe istorice despre cum au evoluat granițele țării sale de-a lungul timpului. Lucruri despre care occidentalul rar avea habar.

După Revoluție, școala românească a fost târâtă în tăvălugul reformei. Fiecare Ministru al Învățământului a venit cu propria sa reformă, propria sa viziune de optimizare a școlii, toți având în cap celebrul „model nordic”. Așa cum nea Nelu ne vorbea despre modelul politic suedez (lesne de înțeles deoarece era cel mai comunist model capitalist), corifeii învățământului ne arătau cu degetul același model. Iată-ne la aproape treizeci de ani de reformă continuă. Care-s rezultatele? Elevul român e un golan care-și jignește profesorii și care, dacă e luat mai tare, vine cu tata sau mama și amenință profesorul cu procese interminabile. Elevul român iese din școală analfabet, din liceu la fel, iar facultatea a ajuns aproape un drept. Studiile postuniversitare(așa-zisul master) sunt în realitate niște glume.

Însă, ca o îngemănare a picajului absolut, doctoratul se ia precum o diplomă de studiu. Urmezi un program de studiu și te faci doctor! Elevul român bun, teoretic, poate ajunge la 28 de ani profesor universitar cu conducere de doctorat. Orice om cu picioarele pe pământ, se gândește că un conducător de doctorat de numai 28 de ani e cel puțin geniu. Nicidecum, conducătorul nostru de doctorat, de cele mai multe ori e un neghiob, care n-are habar de mai nimic. Citindu-i teza de doctorat, dacă nu te prăpădești de râs, ajungi să apreciezi că există uneori chiar și o pagină fără greșeli gramaticale.

Singurul domeniu în care excelează școala autohtonă este cel al asimilării limbii engleze. Însă aceasta nu se datorează școlii ci unei tendințe de americanizare a societății, care vine la pachet cu o asimilare din ce în ce mai facilă a limbii Imperiului.

Privind spre Suedia, patria care ne-a inspirat pe noi la începutul demersului revoluționar din învățământ, constatăm același dezastru. Învățământul suedez e într-un picaj accentuat, prezis prin anii 80 de cei care încă mai erau profesori adevărați. Ce e sistemul suedez de învățământ? O mașină de spălat creiere, care optimizează rezultatele la testele internaționale de evaluare a învățământului (gen PISA). Atât! În rest, elevii ies prost pregătiți, dar perfect spălați pe creier întru înrobirea lor în perfecta lume a coprporațiilor neocomuniste.

Aud vorbindu-se de creșterea salariilor în învățământ, de strategii naționale de educație s.a.m.d. N-aud însă nicăieri de evaluări ale profesorilor, de scoaterea din sistem a elementelor nepregătite. Dacă intri într-o cancelarie de școală ți se face frică. Atâta incultură și îngustime e rar de imaginat undeva. Același lucru îl constați și la licee, iar prin facultăți, corpul profesoral tânăr e de-a dreptul înfiorător. Părerea mea e că învățământul autohton a fost iremediabil distrus. A-l reconstrui e extrem de greu. Odată ce cancerul prostiei a atins corpul profesoral, standardele se prăbușesc. Indiferent ce copii ai introdus în ciclul primar, la ieșire nu trebuie să te aștepți decât la vaci și boi. Atât!

Un singur lucru e neschimbat în învățământ: ministerul. Acea institiuție stalinistă continuă să funcționeze la fel ca-n anii 50, fără să fie perturbată de nicio schimbare politică. Și, dac-ar fi să acuz pe cineva pentru actualul dezastru din învățământ, acela ar fi Ministerul Învățământului în integralitatea sa. Probabil motivul pentru care mamuții staliniști de prin minister au pus osul la reformele continue de după Revoluție ține de atașamentul de idei: stalinismul funcționarilor din minister a rimat de minune cu comunismul sistemului suedez de învățământ. De aceea, o instituție care, pe vremuri, echivala cu frâna, s-a dovedit a fi campioana tranziției către dezastru.

Dac-ar fi să se facă o nouă reformă a învățământului aș propune să se înceapă cu ministerul, mai precis cu dărâmarea sa și cu alungarea tuturor șobolanilor care se ascund în complicatele sale intestine. Apoi, obligatoriu, cu cadrele didactice. Ar trebui organizate concursuri periodice al căror scop exclusiv ar trebui să fie eliminarea proștilor din sistem. Știu, ar zbura peste 80% dintre angajații actuali, dar ar fi benefic deoarece doar așa ne-am putea aștepta ca, după două decenii, din școala românească să iasă iar indivizi decenți. Dar oare are cineva stomac pentru o asemenea reformă?

Autor: Dan Diaconu

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
zaraza26

avatar

Numarul mesajelor : 8543
Varsta : 53
Localizare : Nasaud
Data de inscriere : 02/10/2008

MesajSubiect: Re: Educatia in scoala   Vin 30 Iun 2017, 13:04

@dolion a scris:
La aproape treizeci de ani de reformă continuă, elevul român e un golan care-și jignește profesorii și care, dacă e luat mai tare, vine cu tata sau mama și amenință profesorul cu procese interminabile.
Sistemul de învățământ comunist avea un ciclu primar, unul gimnazial, două trepte, a căror picare echivala cu o reorientare a celor slabi către școli profesionale, un BAC (ceva mai puțin important în logica acelor vremuri) și o admitere deosebit de dură la facultate. Existau ceva studii postuniversitare, dar erau puține și, în general, fără mare importanță.
Doctoratul era aproape un vis. Trebuia să-ți aloci cel puțin 6-8 ani și să treci prin furcile caudine ale coordonatorului și ale diverselor comisii. Uneori se ajungea la argumente penibile de genul „unde-ai mai auzit dumneata să se termine un doctorat mai devreme de cinci ani?”.
Acuzele care s-au adus sistemului comunist de învățământ au fost, de cele mai multe ori, penibile. În afara problemei concentrării excesive a elevilor pe materiile de la examenele de treaptă sau admitere (probabil singura problemă serioasă a acelui sistem), argumentele de genul „elevi stresați”, „materie prea concentrată” sau „manuale lipsite de creativitate” s-au dovedit a fi simple imbecilități.
Elevul pregătit după programa comunistă ieșea din școală cu o bună cunoaștere a istoriei, cu o cunoaștere rezonabilă a literaturii naționale, cu noțiuni solide de geografie și reușea să se descurce într-o limbă de circulație internațională. Vorbesc despre elevul mediu, care reușea să finalizeze un liceu. Elevul comunist de top avea performanțe excepționale la olimpiadele naționale și internaționale, iar ca student reușea să absoarbă cunoștințe extrem de vaste în perioada facultății. Singurul lucru care-i lipsea școlii românești era deschiderea și, în ultima perioadă, actualizarea programei.
Însă ceea ce frapa la elevul român al acelor vremuri era diferența netă dintre el și elevii din spațiul occidental. În timp ce un elev occidental rar știa care-s vecinii țării sale, un absolvent român de școală generală îi putea da inclusiv referințe istorice despre cum au evoluat granițele țării sale de-a lungul timpului. Lucruri despre care occidentalul rar avea habar.

După Revoluție, școala românească a fost târâtă în tăvălugul reformei. Fiecare Ministru al Învățământului a venit cu propria sa reformă, propria sa viziune de optimizare a școlii, toți având în cap celebrul „model nordic”. Așa cum nea Nelu ne vorbea despre modelul politic suedez (lesne de înțeles deoarece era cel mai comunist model capitalist), corifeii învățământului ne arătau cu degetul același model. Iată-ne la aproape treizeci de ani de reformă continuă. Care-s rezultatele? Elevul român e un golan care-și jignește profesorii și care, dacă e luat mai tare, vine cu tata sau mama și amenință profesorul cu procese interminabile. Elevul român iese din școală analfabet, din liceu la fel, iar facultatea a ajuns aproape un drept. Studiile postuniversitare(așa-zisul master) sunt în realitate niște glume.

Însă, ca o îngemănare a picajului absolut, doctoratul se ia precum o diplomă de studiu. Urmezi un program de studiu și te faci doctor! Elevul român bun, teoretic, poate ajunge la 28 de ani profesor universitar cu conducere de doctorat. Orice om cu picioarele pe pământ, se gândește că un conducător de doctorat de numai 28 de ani e cel puțin geniu. Nicidecum, conducătorul nostru de doctorat, de cele mai multe ori e un neghiob, care n-are habar de mai nimic. Citindu-i teza de doctorat, dacă nu te prăpădești de râs, ajungi să apreciezi că există uneori chiar și o pagină fără greșeli gramaticale.

Singurul domeniu în care excelează școala autohtonă este cel al asimilării limbii engleze. Însă aceasta nu se datorează școlii ci unei tendințe de americanizare a societății, care vine la pachet cu o asimilare din ce în ce mai facilă a limbii Imperiului.

Privind spre Suedia, patria care ne-a inspirat pe noi la începutul demersului revoluționar din învățământ, constatăm același dezastru. Învățământul suedez e într-un picaj accentuat, prezis prin anii 80 de cei care încă mai erau profesori adevărați. Ce e sistemul suedez de învățământ? O mașină de spălat creiere, care optimizează rezultatele la testele internaționale de evaluare a învățământului (gen PISA). Atât! În rest, elevii ies prost pregătiți, dar perfect spălați pe creier întru înrobirea lor în perfecta lume a coprporațiilor neocomuniste.

Aud vorbindu-se de creșterea salariilor în învățământ, de strategii naționale de educație s.a.m.d. N-aud însă nicăieri de evaluări ale profesorilor, de scoaterea din sistem a elementelor nepregătite. Dacă intri într-o cancelarie de școală ți se face frică. Atâta incultură și îngustime e rar de imaginat undeva. Același lucru îl constați și la licee, iar prin facultăți, corpul profesoral tânăr e de-a dreptul înfiorător. Părerea mea e că învățământul autohton a fost iremediabil distrus. A-l reconstrui e extrem de greu. Odată ce cancerul prostiei a atins corpul profesoral, standardele se prăbușesc. Indiferent ce copii ai introdus în ciclul primar, la ieșire nu trebuie să te aștepți decât la vaci și boi. Atât!

Un singur lucru e neschimbat în învățământ: ministerul. Acea institiuție stalinistă continuă să funcționeze la fel ca-n anii 50, fără să fie perturbată de nicio schimbare politică. Și, dac-ar fi să acuz pe cineva pentru actualul dezastru din învățământ, acela ar fi Ministerul Învățământului în integralitatea sa. Probabil motivul pentru care mamuții staliniști de prin minister au pus osul la reformele continue de după Revoluție ține de atașamentul de idei: stalinismul funcționarilor din minister a rimat de minune cu comunismul sistemului suedez de învățământ. De aceea, o instituție care, pe vremuri, echivala cu frâna, s-a dovedit a fi campioana tranziției către dezastru.

Dac-ar fi să se facă o nouă reformă a învățământului aș propune să se înceapă cu ministerul, mai precis cu dărâmarea sa și cu alungarea tuturor șobolanilor care se ascund în complicatele sale intestine. Apoi, obligatoriu, cu cadrele didactice. Ar trebui organizate concursuri periodice al căror scop exclusiv ar trebui să fie eliminarea proștilor din sistem. Știu, ar zbura peste 80% dintre angajații actuali, dar ar fi benefic deoarece doar așa ne-am putea aștepta ca, după două decenii, din școala românească să iasă iar indivizi decenți. Dar oare are cineva stomac pentru o asemenea reformă?

Autor: Dan Diaconu

M-am plictisit ca de 29 de ani sa tot repet pacatele comunismului si ale invatamantului din acele vremuri, in special. Nu zic ca nu a avut parti bune. Dar, la naiba! si un criminal poate gasi oricand o femeie care sa se indragosteasca de el...
Inainte era interesul pentru controlul populatiei. Acum controlul are alte forme.
Sus In jos
http://www.zarazaitsme.blogspot.com/
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Educatia in scoala   

Sus In jos
 
Educatia in scoala
Sus 
Pagina 14 din 14Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
LUMINA LUMII :: ARTA SI CULTURA :: EDUCATIE-
Mergi direct la: