Pace!
 
AcasaFAQCautareMembriInregistrareConectare
__Nu sta in poartă, intră!__
Dum 24 Aug 2008, 20:37 Scris de Administrator

VIZITATORII au si ei o sansă de a posta pe acest Forum.
Doar pe acest topic - cine doreste acces la restul Forumului trebuie să se înregistreze.

Ca membri puteti avea acces total la subforumuri ce nu sunt afisate vizitatorilor, cum ar fi Muzică, Politică, Popasuri si altele.

Comentarii: 258
Ultimele subiecte
» Colecția de povestiri științifico-fantastice
Sam 08 Dec 2018, 22:35 Scris de Anahoret

» Filme si carti.
Sam 08 Dec 2018, 22:21 Scris de Anahoret

» ION
Vin 07 Dec 2018, 23:44 Scris de Ion

» Klaus Johannis - Presedintele ales
Vin 07 Dec 2018, 07:33 Scris de Anahoret

» Vorbe de duh spuse de un cinic
Mier 05 Dec 2018, 14:02 Scris de dolion

» Veștile triste
Mier 05 Dec 2018, 10:34 Scris de ostrovna

» Urari de sarbatori
Mar 04 Dec 2018, 14:27 Scris de zaraza26

» Subiectul zilei
Vin 30 Noi 2018, 09:48 Scris de dolion

» ENGLISH
Lun 19 Noi 2018, 18:21 Scris de Anahoret

» ANUNTURI
Mar 30 Oct 2018, 09:45 Scris de zaraza26

» LUMEA IN CARE TRAITI
Mar 30 Oct 2018, 07:30 Scris de Anahoret

» ZBOR DE CONDOR
Sam 27 Oct 2018, 19:53 Scris de Emil Condor

» Ce mi-a placut azi
Mier 24 Oct 2018, 16:58 Scris de Ion

» POPASUL PRISMA CONDOR
Mier 24 Oct 2018, 14:53 Scris de zaraza26

» Invatamant
Mier 03 Oct 2018, 14:23 Scris de zaraza26

» Știri muzicale
Mar 02 Oct 2018, 21:11 Scris de ostrovna

» Traditia ortodoxa
Lun 01 Oct 2018, 08:05 Scris de Ciprian

» CUVINTE DE FOLOS (III)
Dum 30 Sept 2018, 12:26 Scris de dolion

Cuvinte-cheie
Limba romana comment-143 politica google 1918 1 CPSF istorie Când Patapievici placut problema Literatura sibiu 23 mediu internet muzica_traditionala reclame brasov padure drumetie taieri curiozitati Popasul
Decembrie 2018
LunMarMierJoiVinSamDum
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
CalendarCalendar
Top postatori
dolion
 
Emil Condor
 
abbilbal
 
ostrovna
 
zaraza26
 
Anahoret
 
aurora
 
Cristina
 
Ion
 
zuum
 
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 

 


Rechercher Cautare avansata

Distribuiți | 
 

 Invatamant

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Urmatorul
AutorMesaj
Anahoret

avatar

Numarul mesajelor : 7205
Varsta : 57
Localizare : Deocamdată pe lumea asta
Data de inscriere : 11/12/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 01 Aug 2009, 11:55

Și se mai minunează lumea de ce în mediul universitar și preuniversitar i se spune Abramburica! geek

_____________________
Free your mind!
Sus In jos
Cristina

avatar

Numarul mesajelor : 5897
Localizare : acolo unde ma regasesc
Data de inscriere : 31/03/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Lun 10 Aug 2009, 20:37

Am primit azi pe mail un mesaj ce mi-a mers la suflet ... Doresc sa vi-l impartasesc, si voua smile :

Cine esti CHIAR conteaza!

O profesoara din New York s-a hotarat sa-i onoreze pe toti absolventii liceului, spunandu-le insemnatatea pe care a avut-o fiecare dintre ei.

Ea l-a chemat pe fiecare elev in fata clasei, pe rand. Intai, i-a spus fiecaruia ce insemnatate a avut pentru ea si pentru clasa.

Apoi i-a dat fiecaruia o panglica albastra, imprimata cu litere aurii, pe care scria "Cine sunt eu conteaza (face diferenta)!"

Dupa aceea, profesoara a decis sa realizeze un proiect al clasei, sa vada ce impact ar avea recunoasterea asupra unei comunitati.

I-a dat fiecarui student inca trei panglici si i-a instruit sa mearga si sa continue aceasta ceremonie. Apoi trebuie ca ei sa urmareasca rezultatele, pentru a vedea cine a cinstit pe cine si sa comunice clasei peste o saptamana rezultatele.

Unul dintre baietii din clasa s-a dus la un director junior dintr-o companie din apropiere si l-a "premiat" pentru ca l-a ajutat cu planificarea carierei. I-a dat o panglica si i-a pus-o pe camasa.

Apoi i-a mai dat doua panglici si i-a spus: "Facem un proiect de clasa pe tema recunoasterii meritelor si ne-ar placea sa mergeti sa gasiti pe cineva pe care sa-l apreciati si sa-i dati o panglica albastra."


Mai tarzu in acea zi, directorul junior s-a dus la seful lui, care avea reputatia de a fi un tip morocanos. I-a spus ca il admira cu-adevarat pentru ca e un geniu creativ.

Seful a parut foarte surprins. Directorul junior l-a intrebat daca ar accepta in dar panglica albastra si daca ii permite sa i-o puna in piept.

Seful lui a zis: "Ei bine, sigur.." Directorul junior a luat o panglica albastra si a pus-o chiar pe sacoul sefului sau, deasupra inimii.

Apoi a intrebat, oferindu-i ultima panglica, "Vreti sa luati aceasta panglica si sa o dati altcuiva in semn de apreciere?"

"Adolescentul care mi-a dat-o are un proiect la scoala si vrem sa ducem mai departe aceasta ceremonie a panglicilor albastre, sa vedem cum afecteaza ea oamenii."

In acea seara, seful a venit acasa si s-a asezat impreuna cu fiul sau de 14 ani. A spus: "Cel mai incredibil lucru mi s-a intamplat astazi."

"Eram in biroul meu si unul dintre angajatii mei a intrat si mi-a zis ca ma admira si mi-a dat o panglica albastra pentru ca sunt un geniu creativ."

"Imagineaza-ti! El crede ca sunt un geniu creativ! Apoi mi-a pus in piept o panglica albastra pe care scrie "Cine sunt eu conteaza (face diferenta)!"

"Mi-a dat o alta panglica si mi-a cerut sa gasesc pe altcineva pe care il apreciez. In timp ce ma intorceam acasa, am inceput sa ma gandesc pe cine as putea aprecia si oferi aceasta panglica si m-am gandit la tine. Vreau sa te apreciez pe tine."

"Zilele mele sunt confuze si cand vin acasa nu prea iti dau atentie. Tip la tine pentru ca nu iei note suficient de bune la scoala si pentru dormitorul tau dezordonat."

Cumva, in seara asta, am vrut doar sa ma asez aici si, ei bine, doar sa te fac sa stii ca tu chiar contezi pentru mine."

"Alaturi de mama ta, tu esti cea mai importanta persoana din viata mea. Esti un pusti minunat si te iubesc!"

Emotionat, baiatul a izbucnit in hohote de plans si nu se mai putea opri. Intregul corp ii tremura.

S-a uitat la tatal sau si i-a zis printre lacrimi: "Tata, asta-seara, mai devreme, stateam in camera mea si am scris o scrisoare pentru tine si mama, explicandu-va de ce a trebuit sa imi iau viata si va rugam sa ma iertati."

"Aveam de gand sa ma sinucid in noaptea asta, dupa ce voi veti fi adormit. Chiar am crezut ca nu iti pasa deloc, de nimic."

"Scrisoarea e sus. Nu cred ca voi mai avea nevoie de ea."

Tatal sau a urcat in camera baiatului si a gasit o scrisoare sincera plina de suferinta si durere.

Seful s-a intors la lucru un om schimbat. Nu mai era un morocanos si s-a asigurat ca toti angajatii lui afla ca intr-adevar conteaza (fac diferenta).

Directorul junior a ajutat multi alti oameni in planificarea carierei, unul fiind fiul sefului sau si nu a uitat sa le spuna ca fac diferenta in viata lui.

In plus, tanarul si colegii sai de clasa au invatat o lectie valoroasa:

"Cine esti CHIAR conteaza (face diferenta)."

Te rog sa nu uiti ca te consider o persoana importanta pentru mine, altfel nu ai fi primit acest mesaj in primul rand.

Cine esti chiar conteaza (face diferenta) si am vrut sa stii asta.

Iti predau panglica albastra.

Sa ai o zi minunata si sa sti ca cineva s-a gandit la tine astazi!

Iar tanarul si colegii sai au invatat o lectie valoroasa: "Cine esti conteaza (face diferenta)!"

Nu ai nici o obligatie sa trimiti acaest mesaj la nimeni. Nu la doua si nici la doua sute. In ceea ce ma priveste, poti sa il stergi sau sa treci la urmatorul mesaj. Dar daca ai pe cineva care inseamna mult pentru tine, te incurajez sa ii trimiti acest mesaj si sa le dai de stire. Nu stii niciodata cat poate conta o apreciere pentru o persoana.

_____________________
Buna dimineata/ziua/seara/noaptea smile !
Dar ca sa fie buna, te rog: "Nu crede nimic, indiferent unde ai citit sau cine a spus un anumit lucru, chiar daca l-am spus chiar eu, nu crede nimic decat atunci cand el se potriveste judecatii tale si bunului tau simt." - Buddha
Sus In jos
Emil Condor

avatar

Numarul mesajelor : 22409
Varsta : 59
Localizare : mereu cu voi
Data de inscriere : 23/08/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Lun 10 Aug 2009, 20:45

@Cristina a scris:
Cine esti CHIAR conteaza!
bravo

_____________________
_____________________
Esti ceea ce lasi în urma ta.(EC)
Sus In jos
yzzy

avatar

Numarul mesajelor : 1937
Varsta : 54
Localizare : Deva
Data de inscriere : 16/01/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Lun 10 Aug 2009, 21:07

@Cristina a scris:
Am primit azi pe mail un mesaj ce mi-a mers la suflet ... Doresc sa vi-l impartasesc, si voua smile :

Cine esti CHIAR conteaza!


Povestirea ta îmi aduce aminte de un film: "Pay it forward". Un film deosebit și din punctul de vedere al mesajului și al jocului actoricesc. Un film care ar trebui difuzat măcar o dată pe an, poate învățăm câte ceva din drama copilului și a mamei acestuia.

_____________________
Nimeni nu are dreptul să privească o altă persoană de sus, decât în momentul în care se apleacă și îi întinde o mână pentru a-o ajuta să se ridice!

Nu-ți dori prea multe, nu o să ai unde le pune!
Sus In jos
dolion

avatar

Numarul mesajelor : 22624
Varsta : 67
Data de inscriere : 31/05/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Mar 11 Aug 2009, 00:39

Da, mi-am adus aminte de film, titlul romanesc "Da mai departe". Mi-a placut si pentru ca ai pomenit de el, l-am downloadat si maine il voi revedea! Multumesc pentru sugestie!

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
Cristina

avatar

Numarul mesajelor : 5897
Localizare : acolo unde ma regasesc
Data de inscriere : 31/03/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Mar 11 Aug 2009, 10:48

@yzzy a scris:
@Cristina a scris:
Am primit azi pe mail un mesaj ce mi-a mers la suflet ... Doresc sa vi-l impartasesc, si voua smile :

Cine esti CHIAR conteaza!


Povestirea ta îmi aduce aminte de un film: "Pay it forward". Un film deosebit și din punctul de vedere al mesajului și al jocului actoricesc. Un film care ar trebui difuzat măcar o dată pe an, poate învățăm câte ceva din drama copilului și a mamei acestuia.

Exact: si eu m-am gindit la el, imediat cum am citit mesajul thumb_yello I love you mwah!

_____________________
Buna dimineata/ziua/seara/noaptea smile !
Dar ca sa fie buna, te rog: "Nu crede nimic, indiferent unde ai citit sau cine a spus un anumit lucru, chiar daca l-am spus chiar eu, nu crede nimic decat atunci cand el se potriveste judecatii tale si bunului tau simt." - Buddha
Sus In jos
dolion

avatar

Numarul mesajelor : 22624
Varsta : 67
Data de inscriere : 31/05/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Mier 12 Aug 2009, 09:13

De fapt titlul filmului e "Da-o mai departe"

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
Cristina

avatar

Numarul mesajelor : 5897
Localizare : acolo unde ma regasesc
Data de inscriere : 31/03/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Mier 12 Aug 2009, 09:18

Analiza
Miclea vs. Andronescu: comparatie intre doua viziuni (invatamint preuniversitar)
Odata cu aparitia Codului Andronescu, putem sa ne facem o idee despre diferentele intre cele doua filosofii educationale propuse de Mircea Miclea, fost ministru al Educatiei, si, respectiv, Ecaterina Andronescu, actualul ministru.
Cititi o comparatie realizata de Stefan Vlaston, presedintele Asociatiei EDU CER.
Varianta Andronescu cuprinde foarte multe detalii care nu-si gasesc locul intr-o lege, mai degraba in legislatia secundara, insotitoare. Realizat in pripa, doar in 2-3 saptamani, este normal sa rezulte un proiect superficial, incoerent, care amesteca la un loc obiective, principii, regulamente, atributii, evaluarea calitatii (pentru care exista o lege), cam tot ce misca in educatie, facand-o greu de utilizat si inteles.

1. Codul educatiei pastreaza politizarea in scoli, prin interventia uneori directa, alteori disimulata a inspectoratelor scolare, instrumente prin excelenta politice, prin numirea politica a conducerilor acestora.
2. Descentralizarea nu este nici macar mimata in varianta Andronescu, Directiile Judetene de Invatamant, cu rol activ si decisiv in varianta Miclea, sunt eliminate din procesul decizional in varianta Andronescu.
3. Interesele locale si regionale de dezvoltare, ineresele parintilor si elevilor nu sunt promovate, atata timp cat deciziile privind curricula, reteaua scolara, managementul local si judetean se iau de catre minister si inspectorate. Un progres totusi, se constata in selectarea directorilor de unitati scolare, prin concurs la nivelul unitatii, dar cu “expertiza” inspectoratelor si avizul primarului si al Inspectotului general, care, cel putin in principiu, pot respinge castigatorii concursurilor.
4. In timp ce varianta Miclea stimuleaza invatamantul privat, prin promovarea principiului “finantarea de la stat urmeaza elevul, inclusiv in unitati private”, varianta Andronescu respinge acest principiu benefic competitiei generatoare de calitate, intre stat si privat.
5. Admiterea la liceu se face in continuare fara examene de admitere, acolo unde cererea este mai mare decat oferta, fapt de natura sa escaladeze in continuare presiunea pe obtinerea de note pe cat de mari, pe atat de nemeritate.
6. Exemplul cel mai flagrant de “centralism democratic” pe care-l regasim in varianta Andronescu este prevederea conform careia curricula este decisa 90% de catre minister, in timp ce varianta Miclea lasa la dispozitia scolii 20-30% din curricula, iar profesorului 25% din curricula la o disciplina.

Comparatia arata un lucru intuit de multa vreme: D-na Ministru Andronescu promoveaza o viziune centralist-etatista, nu departe de paradigma comunista a educatiei, mentinand politizarea scolilor, in timp ce varianta Miclea se apropie de ce inseamna un invatamant modern, descentralizat si depolitizat.
thumb_yello
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-6041207-miclea-andronescu-comparatie-intre-doua-viziuni-invatamint-preuniversitar.htm?cfnl=

_____________________
Buna dimineata/ziua/seara/noaptea smile !
Dar ca sa fie buna, te rog: "Nu crede nimic, indiferent unde ai citit sau cine a spus un anumit lucru, chiar daca l-am spus chiar eu, nu crede nimic decat atunci cand el se potriveste judecatii tale si bunului tau simt." - Buddha
Sus In jos
dolion

avatar

Numarul mesajelor : 22624
Varsta : 67
Data de inscriere : 31/05/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Mier 12 Aug 2009, 10:30

Mai multe asociatii de profil reclama faptul ca este imposibil de impus un invatamant obligatoriu de 13 ani. Lipsa fondurilor si a spatiilor scolare va obliga ca multi tineri sa renunte la studii, in special cei proveniti din mediul rural. "Codul Andronescu" este apreciat ca fiind demagogic si populist.
Organizatiile nonguvernamentale de profil reclama faptul ca intentiile legislative ale ministrului educatiei, adunate intr-un pachet numit generic "Codul Andronescu", sunt "demagogice" si ca punerea lor in practica nu are suport material si financiar.
Observatia face referire, in mod special, la dorinta introducerii invatamantului obligatoriu de 13 clase, incepand cu grupa mare de la gradinita si terminand cu tot ciclul liceal, de patru ani. "Invatamantul obligatoriu este "fracturat" la 14-15 ani, cand elevii isi parasesc scoala in care au invatat pana in clasa a VIII-a pentru a-si continua studiile la liceu.
Pentru elevii din mediul rural situatia este dramatica: isi parasesc localitatea si familia, pentru a merge la liceu, la oras. Acum apar probleme cu naveta, locuinta, hrana zilnica, toate presupunand costuri inaccesibile majoritatii familiilor din mediul rural", se precizeaza intr-un raport al Asociatiei profesionale pentru Educatie si Cercetare EDU CER.
Autorii textului considera ca, in aceste conditii, de preferat este "varianta Miclea" care propune ca desfasurarea invatamantului obligatoriu sa fie de 10 ani, in intervalul 6-16 ani, in aceeasi scoala (scoala generala), in aceeasi localitate, deci aproape de familie.
Aceasta propunere este motivata prin faptul ca elevii ar avea la dispozitie 10 ani de invatamant obligatoriu pentru obtinerea competentelor cheie de comunicare, inclusiv in limbi straine, tehnologia informatiei si comunicarii, matematici si competente stiintifice, de convietuire sociala.
"Propunerea ca tot liceul sa devina obligatoriu este demagogica si populista. Nu este suficient sa lipesti eticheta "obligatoriu", pentru a se intampla. Problema este ca noi nu putem asigura participarea tuturor copiilor nici la invatamantul gimnazial obligatoriu, din cauza precaritatii resurselor materiale ale unor familii, in special in mediul rural", declara Stefan Vlaston, presedintele Asociatiei EDUCER.

Scolile profesionale, o necesitate
O alta masura din "Codul Andronescu", reclamata ca fiind absurda, priveste desfiintarea scolilor profesionale. "Absenta scolilor profesionale din proiectul Andronescu este de neinteles. In liceu, prin filiera tehnologica nu se obtin competentele profesionale necesare practicarii unei meserii, din mai multe motive: numarul de ore alocat instruirii practice este mult prea mic; acumularea simultana a disciplinelor teoretice si a instruirii practice depaseste cu mult puterea de asimilare a multor elevi; nu toti elevii au inclinatii si aptitudini pentru intelegerea unor cunostinte teoretice sofisticate; piata muncii si mediul de afaceri solicita in primul rand muncitori calificati, in constructii, in servicii de tot felul, in industrie, pe cand filiera tehnologica ofera absolventilor calificarea de "tehnician"", mentioneaza raportul EDUCER.
In consecinta, nu invatamantul obligatoriu rezolva problema educatiei, ci calitatea programelor si pregatirea profesorilor.

Foaia de parcurs a legilor din Educatie
Agentia de Evaluare si Acreditare a Calitatii din Educatie - Invatamant Preuniversitar (AEACE-IP) propune o "foaie de parcurs" a legilor din invatamant:
♦ PSD si sindicatele sa fie de acord cu asumarea raspunderii pe 2 septembrie
♦ Legile Miclea si legea descentralizarii (segmentul educatie) sa fie luate ca baza de discutie si negociere
♦ Crearea la guvern, parlament sau in cadrul societatii civile a unei comisii mixte de negociere a textului viitorului pachet legislativ
♦ Stabilirea unui grafic pe zile si ore pentru realizarea acestor actiuni pana la 25 august 2009.

Sursa: Gardianul (Alexandru Calmacu)

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
dolion

avatar

Numarul mesajelor : 22624
Varsta : 67
Data de inscriere : 31/05/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Mier 12 Aug 2009, 14:41

Mult asteptata reforma a invatamantului ra­ma­ne ingropata in orgolii politice, in timp ce ele­vii vor invata in noul an scolar tot dupa manuale stufoase, vor fi cocosati de aceleasi ghiozdane grele si vor avea la fel de multe ore la scoala - dublu decat dascalii lor.
Cele doua proiecte pe hartie - "Codul Andronescu" si "Legile Miclea" - nu au nicio valoare pentru elevi, atat timp cat nu exista sansa ca vreunul dintre ele sa fie aprobat in viitorul apropiat.
Cand totul parea pus la punct in "Codul Andronescu", ieri au aparut discutii contradictorii intre liderii de sindicat si ministrul Educatiei, la dezbaterea dinaintea formei finale a documentului. Sindicalistii au reclamat ca mai multe prevederi stabilite de comun acord saptamana trecuta cu Ecaterina Andronescu nu au fost trecute in setul de documente.
Astfel, ei contesta obligativitatea Istoriei la Bacalaureat, asa cum apare in Cod, pentru cei din zona socio-umanista si liceele vocationale de muzica, arta plastica. "E inuman sa le cerem elevilor, cu un an inainte (de Bac', n.r.), sa invete trei ani de istorie.
De ce sa fie obligatorie istoria si nu geografia", a afirmat Liviu Pop, secretarul general al FSLI. O alta nemultumire a sindicalistilor este legata de drepturile si obligatiile cadrelor didactice, care nu au fost cuprinse in Cod. Totodata, sindicalistii solicita ca noua legislatie sa statueze minim 7% din PIB pentru invatamantul preuniversitar si 2% pentru cel universitar.

Parintii cer mai putine ore
Mihaela Constantinescu, reprezentanta Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti din Invatamantul Preuniversitar, a solicitat reducerea numarului de ore pentru gimnaziu de la 28-30, cat este in prezent, la 25 de ore pe saptamana. Astfel, elevii ar avea cel mult cinci ore de studiu pe zi, in loc de sase cat sunt in prezent.
"Copiii nu mai au copilarie. Nu mai vreau sa imi vad copilul invatand pana la ora 23.00 seara. In prezent, au sase ore in fiecare zi de cursuri, la care se adauga trei de studiu acasa, plus meditatiile", a argumentat ea. Totodata, parintii au solicitat si schimbarea programelor scolare pe care le considera "incarcate, nestructurate si ilogice".
Potrivit re­prezentantei FNAP-IP, actualul sistem "genereaza o industrie a meditatiilor", din cauza programelor scolare "stufoase", care nu sunt asimilate.
Dupa finalizarea textului Codului Educatiei, acesta va fi trimis de sindicate la birourile executive din teritoriu, iar Ministerul Educatiei il va supune dezbaterii publice timp de o luna. La finalul perioadei, sindicatele si reprezentantii ministerului se vor intalni din nou, pentru a finaliza textul.

Proiectul Marga
Rectorii a patru universitati de stat - Andrei Marga de la "Babes-Bolyai" din Cluj-Napoca, Ioan Talpos de la Univ. de Vest din Timisoara, Gheorghe Rosca de la ASE si Vasile Isan de la "Al. I. Cuza" din Iasi - se opun, intr-o declaratie comuna data ieri publicitatii, adoptarii legilor Educatiei prin asumarea raspunderii guvernamentale.
Ei cer "revenirea la ratiune si adoptarea acestor acte pe caile normale intr-un stat de drept si intr-o democratie europeana". Andrei Marga, fostul ministru al invata­mantului, afirma ca impreuna cu rectoratele universitatilor din Consortiul "Universitaria", pledeaza pentru elaborarea unui nou proiect de lege a invatamantului, la care si lucreaza.

Magda SEVERIN

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
dolion

avatar

Numarul mesajelor : 22624
Varsta : 67
Data de inscriere : 31/05/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 14 Noi 2009, 07:55

Scrisoare adresata colegilor de care m-as lipsi oricand!

Dragi dinozauri, lichele si nefericiti,

Vremea apelurilor a trecut. V-am rugat frumos si ati refuzat. Am fost suficient de naivi sa credem ca ati putea avea un dram de bun simt, o bruma de constiinta. De ce va mai adresez o scrisoare...? Poate din speranta absurda ca v-ar putea ajunge la urechi si ca astfel sa stiti ca noi stim, ca va cunoastem, ca va intuim trucurile proaste; poate din placerea de a va enerva cu obrazul nostru impertinent de curat, cu coloana noastra vertebrala revoltator de dreapta.
Nu stiu de ce uneori aveti inca functii de conducere. Poate pentru ca suntem suficient de naivi ca sa credem ca vina si schizofrenia voastra inseamna experienta. Pentru ca v-ati numit in functii intre voi. Pentru ca sunteti vinovati impreuna si va veti lingusi si santaja unii pe altii pana la moarte. Pentru ca am fost suficient de cretini sa nu va dam un sut in fund definitiv atunci cand am avut ocazia. Atunci cand parintii nostri ar fi trebuit sa se bata pana la moarte cu minerii chemati de voi. Aveti insa grija... Printre voi incep sa se infiltreze oameni care n-au respirat aerul otravit cu care v-ati hranit voi o viata. In cele din urma, o sa va sufocati in fata libertatii si naturaletii lor. De altfel, ati inceput sa constatati singuri ca nu mai merg singurele principii de management pe care le-ati cunoscut vreodata: vocea ridicata, aratatorul stramb, amenintarea, santajul, dezbinarea...
Poate ca ar trebui finalmente sa va treziti si sa constatati ceea ce pentru toti oamenii normali din afara sistemului este atat de evident: fumatul si uniformele nu mai sunt de mult cele mai grave probleme ale unor adolescenti.... Poate ca ar trebui sa invatati de la cei care au stiut sa imbatraneasca frumos, de la cei care si-au petrecut o viata daruind cu adevarat si care vor fi urmariti pana in mormant de dragostea generatiilor pe care le-au crescut... Poate ca ar trebui sa renuntati la ideea ca sunteti geniali si ca tinerii pe care ii sufocati sunt inevitabil niste cretini... De fapt, nu stiti, de cele mai multe ori, sa le gestionati tineretea si spontaneitatea.... Poate ca ar trebui sa va intrebati macar o data in viata voastra de decenii in invatamant la ce rahat ajuta prostiile pe care le predati... Poate ca ar trebui macar o data sa incetati sa va plangeti de mila... Daca sunteti obositi si blazati, poate ca ar trebui sa renuntati la invatamant... Poate ca ar trebui sa incetati sa-l regretati pe Ceausescu si minciunile lui Caramitru din Liceenii... Sunteti oamenii care intelegeti cel mai putin din ce vi se intampla dar sunteti platiti sa-i lamuriti pe altii... Poate ca ar trebui sa invatati sa nu mai tremurati in fata unui control... Poate ca notele de inspectie ar fi bine sa cuprinda si o rubrica de aspecte pozitive... Poate ca e timpul sa faceti din scoala un mediu placut. Poate ca ati putea veni la serviciu zambind, nu nefericiti si indurerati... Nu sunteti neaparat batrani. Uneori sunteti tineri dar gata sa invatati... gata sa preluati imbracamintea hidoasa a mentorilor vostri, gata sa invatati cum se spune "sarut mana" cu toata coloana indoita, gata sa-i periati pe cei care va cumpara atat de ieftin. Uneori, ajungeti in functii de conducere si abia acolo va varsati veninul vostru de fapturi mediocre. Ca orice tumora, si aceasta isi asigura perpetuarea canceroasa.
E inexplicabil de ce continuu. Si, cu toate astea, o fac. Nu ma intrebati de ce... n-am stiut niciodata sa raspund la intrebarea asta. Nu va pot purta pica. Mi-e mila de voi. Sunteti niste fiinte triste si nefericite. Oarbe si surde. Tragic este insa ca in creierul unui copil nu te poti juca decat o singura data.

Publicat de Doru Castaian

http://dorucastaian.blogspot.com/

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
dolion

avatar

Numarul mesajelor : 22624
Varsta : 67
Data de inscriere : 31/05/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 14 Noi 2009, 08:16

Dictionar de idei primite de-a gata (editie scolara)

Daca imprumuti stilul lui Flaubert si il azvarli direct peste tonele de clisee din scoli, obtii:
Dictionar (editie pentru profii debutanti):
Abecedar - carte de capatai. Te asigura, generatie dupa generatie, ca "Ana are mere"
Bou - sinonim pentru elev care nu vrea sa invete. "Elev care nu vrea sa invete" este, in opinia profesorilor de matematica, un pleonasm
Curva - eleva din clase mai mari cu fuste scurte, telefon de firma, cercei grosi si tatuaj
Diliman - elevii aia care, orice ai face, prefera fotbalul cartii si care au curaj sa faca aluzii cu tenta sexuala profelor tinere
Emo - vezi Imo
Fucker - prof sau elev cu preocupari cool
Gaina - colega usor abordabila, pune botul la un simplu Big Mac. Cu dansa, a nu se aborda subiecte mai sus de emisiunea Mondenii.
Hahalera - In opinia manelistilor, oricine nu e manelist, n-are SLK, nici perspective sa-si ia.
Imo - vezi Emo
Jale - lucrare de control neanuntata
K- intr-un sms, tine loc de "ca"
Lepra - coleg care nu invata. Unul dintre putinii termeni comuni argoului profesoral si celui al elevilor. Cocalar
Marfa - sinonim mai recent al vechiului "cool". Tinde a fi inlocuit cu "tare", avand superlativul "foarte tare"
Nashpet - individ de rahat
Oaie - coleg/a supus/a. Insotit de regula de adjectivul "creata"
Puii mei - expresie de cocos cu mentalitate de closca
Rapanos - elev dintr-un alt liceu care vine la fetele din liceul tau
Sex - sex
Tokio Hotel - vezi Emo sau Imo
Vita de vie - cunoscuta sub familiarul apelativ "Vita" printre connaisseuri (roackeri suparati, raspanditi uniform prin mai toate liceele de oras)
XXX - XXX

Publicat de Doru Castaian

http://dorucastaian.blogspot.com/2009_02_01_archive.html

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
dolion

avatar

Numarul mesajelor : 22624
Varsta : 67
Data de inscriere : 31/05/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 05 Iun 2010, 08:29

Am 24 de ani și am absolvit Facultatea de Automatică și Calculatoare, secția Calculatoare, specializarea Inteligență Artificială, din cadrul Universității Politehnice București, în vara anului 2007. Am avut media de absolvire 8.69 și am obținut burse de studiu în 6 din cele 9 semestre (anul V a avut un singur semestru). Am obținut media 10 la proiectul de diplomă. În anul 2000 (clasa a X-a) am luat premiul al III-lea la Olimpiada Națională de Informatică, faza pe țară.

Aceste detalii prezintă relevanță pentru ceea ce urmeză să spun. Dacă nu le-aș fi menționat, ar fi putut exista tentația de a pune criticile pe care urmează să le aduc sistemului de învățământ din România pe seama unor neîmpliniri personale sau nereușite academice.
............................................................................................................................
Ce sper cu acest articol? Absolut nimic. Dar am cumva conștiința mea împăcată că am depus efortul minim de a-l scrie și publica. Este, dacă vreți, tot o expresie a egoismului, satisfacerea propriei nevoi de a-mi împăca conștiința. Nu sunt genul proactiv, nu vreau să pornesc o revoluție sau să ader la vreo organizație și nici nu trăiesc cu iluzia că ar fi posibilă o schimbare peste noapte. Totuși nici nu sunt adeptul atitudinilor complet pasive. Este o miză suficient de mare în joc, viețile unor oameni, pentru a încerca măcar prezentarea sistematizată a unor probleme.

Dacă un singur profesor, după ce citește acest articol, ar încerca din ziua următoare să fie mai receptiv și mai dornic de a-și îmbunătăți performanțele, mă declar mulțumit. Dacă un singur funcționar din Ministerul Educației ar depune mai mult efort pentru implementarea reală a unor reforme, aș fi încântat.

În măsura în care sunteți interesați de subiect, v-a intrigat, revoltat sau plăcut acest articol, vă invit să comentați. Dacă sunteți de acord (în totalitate sau în mare parte) cu cele scrise de mine, puteți menționa asta printr-un comentariu în care selectați opțiunea "Sunt de acord". Demersul acestei forme de vot nu are o finalitate clară, însă cine știe, dacă facem puțină vâlvă, ce iese, măcar un început de discuții și tot ar fi mare lucru.

http://www.invatamantul.ro/

Un articol ce merită citit; e scris cu multă maturitate pentru un tânăr de 24 de ani!

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
dolion

avatar

Numarul mesajelor : 22624
Varsta : 67
Data de inscriere : 31/05/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 05 Iun 2010, 09:33

"Ne lasam calcati in picioare de niste copii pe care nu mai stim sa-i strunim"

Cat va tine oare aceasta "reforma" a invatamantului? Oare nu-si dau seama forurile in cauza ca aceasta situatie a invatamantului are repercusiuni mari in viitor? Ce fel de oameni crestem, daca ii tot cocolosim atata pe copii? Sa nu-i stresam, sa nu-i lovim, sa nu tipam la ei... Oare noi, parintii si bunicii nostri, cum am trait? Nu cred ca bataia-i rupta din cer, dar cate o palma sau o pedeapsa binemeritata pot sa aduca copiii pe calea cea buna. Copilul trebuie sa invete care-i sunt obligatiile mai intai, si-apoi care-i sunt drepturile. O tot dam cu drepturile copilului. Dar drepturile parintilor unde sunt? Drepturile dascalilor unde sunt? Ne lasam calcati in picioare de niste copii pe care nu mai stim sa-i strunim. Stati, oameni buni! Deocamdata, noi ii hranim, noi le asiguram conditii de a invata, noi le asiguram toate necesitatile vitale. Noi! Deci, avem dreptul sa le cerem ce si cum sa faca, sa invete, sa respecte, sa asculte de noi. Nu ei sa ne poarte pe degete (dupa cum le permitem). Cum sa mai respecte un dascal, daca atunci cand acesta este batut de copii de clasa a VIII-a (!!) si secventa apare la TV, iar forurile spun ca acel dascal nu este in stare sa tina in frau elevii? E posibil asa ceva? Sa le dai nas acestor minori? Daca de sus nu porneste dorinta de a avea copii capabili si cu bun simt, atunci se duce de rapa toata munca dascalilor si a parintilor care mai stiu sa-si educe copiii. Exemplul rau se ia. Si cei bine crescuti iau naravuri de la cei mai mari, pentru ca vad ca le merge: nu-i pune nimeni la punct, iau notele pe care le vor, ce mai... traiesc mai usor. Nu tu respect, nu tu invatat, nu tu bun-simt. Singura salvare e sa se dea din nou examen: intr-a VIII-a, a X-a si la intrarea in facultate, pentru ca macar pentru asta ar invata. Asa cum e acum, nu invata nici in timpul scolii, nici pentru facultate. Copiaza: si la teze, si la capacitate, si la bac. Apoi, ne punem dosarul la "n" facultati, si undeva tot intram. Si la examene dam spaga si tot iesim cu o diploma. Si ajung niste catastrofe de ingineri si licentiati, de mai mare rusinea. Pacat de cei care, intr-adevar, invata, pentru ca ei sunt mai putini si ii vor inghiti puturosii, cu care sunt bagati in aceeasi oala. M-am cam "ambalat", dar si eu am copii care sufera de pe urma tuturor acestor nedreptati.
Dascali din toate colturile tarii, uniti-va!
Cu drag,
CRISTINA ALMAS

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
dolion

avatar

Numarul mesajelor : 22624
Varsta : 67
Data de inscriere : 31/05/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 05 Iun 2010, 09:36

"O retorica a neputintei si a disperarii"

Salut scrisoarea colegei profesor publicata intr-un numar recent al revistei "Formula AS", sub titlul "Vai de voi, cei care ramaneti", cu al carei continut rezonez intru totul. Mai exista cineva care sa nu fi remarcat degringolada din invatamantul romanesc? Se presupune ca scoala trebuie sa educe, inainte de a instrui. Sa modeleze oameni capabili sa gandeasca cu sufletul, avand bunele repere ale omului crestin. Cei care mai au indrazneala s-o faca sunt catalogati in fel si chip: ,,incapabili sa tina pasul cu vremurile", "depasiti", "anchilozati in gandire" etc. Sa ai si nefericirea sa fii un profesor tanar, esti repede catalogat drept ciudat. Desi se stie ca nu poti fi pe placul tuturor, acea minoritate care gaseste indigesta prestatia unui dascal o contesta la cele mai inalte niveluri, in termenii cei mai urati. Profesorii umbla din ce in ce mai abatuti, cu privirea in jos, cugetand - nu la satisfactia unei munci nobile, ci la riscul de a fi contestati de acei elevi care nu au cei 7 ani de acasa. Pentru care nestiinta si mediocritatea dovedite nu mai sunt decat piedici in calea unei ascensiuni nemeritate. Care raspund cu insolenta fara margini, care, nevoind sa invete, saboteaza sistematic, prin conduita la ore, pe cei care vor sa se instruiasca. Care stiu ca la adapostul drepturilor copiilor pot profera orice ultragiu, caci dovediti fiind in cele din urma, nu exista nici un fel de consecinte de natura punitiva.
Gunoiul e indesat sub aureola ,,europenizarii" invatamantului. Reusita acestei implementari (caracteristic noua) originale este benefica salariilor si gradatiilor de merit ale superiorilor ierarhici (de la director adjunct in sus). Occidentul a remarcat deficientele managementului educational si gandeste asiduu strategii de corijare. In loc sa le copiem finalitatea de "Stan Patitu", preferam, nu-i asa, sa avem falitii nostri. Cu o fervoare demna de cauze mai bune. Directivele sunt tot mai clare: note cat mai mari, renuntarea la corijente si note la purtare scazute, numai in caz de abateri cu iz infractional, ori mai rau, cu recidiva.
Dascalul, cel caruia i se pretinde sa fie infailibil, a ajuns un echilibrist intre forte ostile. Sunt, fireste, atatea alternative: a fi mediocru, deci a te complace; a fi un simplu meserias (fara nici o chemare in domeniul psihopedagogiei), invatand lectia nepasarii; a parasi o corabie in deriva din dorinta de a-ti salva crezul. Eu am ales renuntarea: reprezint o minoritate de voci care au buna cuviinta, deci nu pot schimba nimic.
Emigrez in Canada pentru orice alta slujba si cu o teribila sete de normalitate; iar sirul generatiilor de profesori din familia mea se va sfarsi cu mine. Va salut cu respect. Voi continua sa va citesc din Canada.
Cu respect, al dvs.
DAN CONSTANTIN - un profesor care a capitulat

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
dolion

avatar

Numarul mesajelor : 22624
Varsta : 67
Data de inscriere : 31/05/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Sam 05 Iun 2010, 09:49

Din nastere si, poate, din educatie, am dobandit un crez: apartin pentru totdeauna familiei mele, neamului romanesc si religiei ortodoxe, cea in care am fost botezat. Nu cred ca e ceva spectaculos, ci doar ceva normal. Si mai cred ca tot ceea ce am facut si tot ceea ce fac acum nu inseamna altceva decat aportul meu de respect fata de familie, neam si credinta.

Cand imi exprim dragostea si respectul pentru familia mea, vorbesc romaneste, cand imi exprim dragostea si respectul pentru neamul meu, vorbesc romaneste, cand imi exprim dragostea si respectul fata de Dumnezeu, vorbesc romaneste.

M-am prins, de cativa ani buni, ca nu trebuie sa-mi pun speranta in clasa politica multicolora. Nu exista niciun partid in care sa pot avea incredere deplina; exista, insa, cativa oameni care s-au desprins de pluton si care au demonstrat, de-a lungul timpului, ca sunt mai aproape de ceea ce mi-as dori de la cei care ne conduc. Am mai spus si o spun si acum: in vremuri grele, in care asaltul prostiei si al necinstei pare a ne coplesi, singura solutie pentru individ este aceea de a-si cauta, a-si gasi si a-si fructifica singur sansa, valoarea si speranta. Adica mana intinsa spre pomana sa devina mana productiva. Si, mai presus de asta, demnitatea sa ia locul slugarniciei. Sunt diverse caile prin care iti poti castiga painea, fie ea mai alba sau mai neagra, mai proaspata sau mai veche. Dar nu credeam ca pentru acea paine cineva isi poate vinde familia, neamul si credinta!

M-am inselat. De fapt, m-au inselat! Nu niste oameni disperati ca n-au ce pune pe masa, ci niste oameni bogati material, niste oameni care ar trebui sa garanteze macar valorile traditionale ale neamului pe care il conduc. Presedintele Traian Basescu, prim-ministrul Emil Boc, ministrul Educatiei, Daniel Funeriu si toata clica lor portocalie au facut posibila adoptarea in Camera Deputatilor a unui articol din Legea invatamantului prin care UDMR obtine aproape tot ceea ce nu a reusit sa obtina din 1990 incoace: invatamant in limba maghiara de la gradinita pana la facultate, transport, cazare si masa gratuite pentru elevii maghiari care nu pot studia in localitatile in care locuiesc, finantarea suplimentara pentru scolile minoritatilor si, mai ales, dreptul de a studia Istoria si Geografia Romaniei in limba materna. Mai mult decat atat, minoritatile nationale vor invata limba romana ca pe o limba straina, in conditiile in care solicitarea UDMR nu a fost sustinuta de reprezentantii parlamentari ai celorlalte minoritati!

Nu mai e nimic de zis. Poate, doar, o ,,urare” neaosa: sta-v-ar Limba-n gat, domnilor! Cea romana, evident!

Adrian Popa, 03-06-2010

_____________________
Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea să creadă, n-am nici unul.
Sus In jos
Emil Condor

avatar

Numarul mesajelor : 22409
Varsta : 59
Localizare : mereu cu voi
Data de inscriere : 23/08/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Dum 06 Iun 2010, 20:38

@dolion a scris:
"O retorica a neputintei si a disperarii"
Tare mă întristează lucrurile astea! Sad

_____________________
_____________________
Esti ceea ce lasi în urma ta.(EC)
Sus In jos
abbilbal

avatar

Numarul mesajelor : 17567
Localizare : Cetatea Bălgrad, Transilvania
Data de inscriere : 28/09/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Lun 07 Iun 2010, 16:57

@dolion a scris:
Din nastere si, poate, din educatie, am dobandit un crez: apartin pentru totdeauna familiei mele, neamului romanesc si religiei ortodoxe, cea in care am fost botezat. Nu cred ca e ceva spectaculos, ci doar ceva normal. Si mai cred ca tot ceea ce am facut si tot ceea ce fac acum nu inseamna altceva decat aportul meu de respect fata de familie, neam si credinta.

Nimic anormal din treaba asta. Dumnezeu a vrut să fim români și ca atare trenuie să trăim românește inclusiv prin grai și credință. Nu pot crede în Dumnezeu decât românește. Și dacă Dumnezeu a vrut ca românii să fie ortodocși, atunci sunt și rămân ortodox, chiar dacă am fost botezat grecocatolic, pentru că așa era moda.

_____________________
Noa, seeerbus drajilor!
.......BLOG PERSONAL
Sus In jos
Cristina

avatar

Numarul mesajelor : 5897
Localizare : acolo unde ma regasesc
Data de inscriere : 31/03/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Lun 07 Iun 2010, 19:18

@abbilbal a scris:
Și dacă Dumnezeu a vrut ca românii să fie ortodocși,
Poate ca Dumnezeu vrea doar ca romanii/oamenii sa aibe buna-credinta, indiferent de tara si fara etichete puse pe frunte, in functie de interese geo-politico-religioase.
@abbilbal a scris:
atunci sunt și rămân ortodox, chiar dacă am fost botezat grecocatolic,

Si care ar fi diferenta intre un bun credincios - sa-i spunem ortodox- si unul la fel de bun credincios - greco-catolic? Rolling Eyes
Sus In jos
Cristina

avatar

Numarul mesajelor : 5897
Localizare : acolo unde ma regasesc
Data de inscriere : 31/03/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Lun 07 Iun 2010, 19:54

@Emil Condor a scris:
@dolion a scris:
"O retorica a neputintei si a disperarii"
Tare mă întristează lucrurile astea! Sad
Nu trebuie sa te intristeze, Emil. E ca si cind te-ar intrista faptul ca li se permite copiilor si nepotilor tai sa studieze in limba materna, invatind -in acelasi timp- limba Canadei (engleza sau franceza) ca pe o limba straina. Pentru ca asta este limba respectiva pentru multi dintre cei care vorbesc limba materna in familie: limba tarii respective este perceputa ca o limba straina, iar aceasta metodologie este mult mai eficienta, daca dorim sa avem rezultate cu acesti copii. Numai ca romanul are fobie cind aude de maghiarime, ca si cind acestia nu ar fi tot oameni ca si ei, cetateni ai aceleiasi tari, cu bune si cu rele. Am intilnit maghiari care -intr-adevar- nu vroiau sa vorbeasca limba romana, dar am intilnit inclusiv romani care nu erau in stare sa lege 2 fraze in limba lor materna. Sunt multi cei care confunda valorile traditionale ale neamului cu nationalismul exacerbat si cu frica de stafii ale trecutului. Pe acesti oameni nu-i oripileaza mizeria morala -ce supureaza azi din plin Sad - a propriilor co-nationali, in schimb se oripileaza de maghiarime pentru ca vor sa invete in limba lor materna, ca or sa fuga cu pamintul romanesc in desaga, bla-bla-bla.
Sus In jos
abbilbal

avatar

Numarul mesajelor : 17567
Localizare : Cetatea Bălgrad, Transilvania
Data de inscriere : 28/09/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Lun 07 Iun 2010, 23:13

Este Cristina și n-are rost să mai continui.

_____________________
Noa, seeerbus drajilor!
.......BLOG PERSONAL
Sus In jos
Emil Condor

avatar

Numarul mesajelor : 22409
Varsta : 59
Localizare : mereu cu voi
Data de inscriere : 23/08/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Lun 07 Iun 2010, 23:54

@Cristina a scris:
@Emil Condor a scris:
@dolion a scris:
"O retorica a neputintei si a disperarii"
Tare mă întristează lucrurile astea! Sad
Nu trebuie sa te intristeze, Emil. E ca si cind te-ar intrista faptul ca li se permite copiilor si nepotilor tai sa studieze in limba materna, invatind -in acelasi timp- limba Canadei (engleza sau franceza) ca pe o limba straina.
Aici, limba Engleză (Franceza în Quebec) este limba oficială a tuturor. După ea mai sunt peste 100 de limbi folosite în diverse ocazii. Oricum, nu se fac scoli, facultăti în alte limbi decât cea domestică si mi se pare normal. Poate unii văd normal, diferit de mine si, personal merg până acolo încât să cred că pot fi gresit în privinta asta. mwah!

_____________________
_____________________
Esti ceea ce lasi în urma ta.(EC)
Sus In jos
abbilbal

avatar

Numarul mesajelor : 17567
Localizare : Cetatea Bălgrad, Transilvania
Data de inscriere : 28/09/2008

MesajSubiect: Re: Invatamant   Lun 07 Iun 2010, 23:59

Numai noi, în România, suntem darnici cu învățământul în alte limbi decât româna.

_____________________
Noa, seeerbus drajilor!
.......BLOG PERSONAL
Sus In jos
Cristina

avatar

Numarul mesajelor : 5897
Localizare : acolo unde ma regasesc
Data de inscriere : 31/03/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Mar 08 Iun 2010, 06:28

@abbilbal a scris:
Este Cristina și n-are rost să mai continui.
Laughing mwah! Are rost, Abbi, orice dialog isi are rostul sau Wink ... hug
Sus In jos
Cristina

avatar

Numarul mesajelor : 5897
Localizare : acolo unde ma regasesc
Data de inscriere : 31/03/2009

MesajSubiect: Re: Invatamant   Mar 08 Iun 2010, 07:02

@Emil Condor a scris:
@Cristina a scris:
@Emil Condor a scris:
@dolion a scris:
"O retorica a neputintei si a disperarii"
Tare mă întristează lucrurile astea! Sad
Nu trebuie sa te intristeze, Emil. E ca si cind te-ar intrista faptul ca li se permite copiilor si nepotilor tai sa studieze in limba materna, invatind -in acelasi timp- limba Canadei (engleza sau franceza) ca pe o limba straina.
Aici, limba Engleză (Franceza în Quebec) este limba oficială a tuturor. După ea mai sunt peste 100 de limbi folosite în diverse ocazii. Oricum, nu se fac scoli, facultăti în alte limbi decât cea domestică si mi se pare normal. Poate unii văd normal, diferit de mine si, personal merg până acolo încât să cred că pot fi gresit în privinta asta. mwah!
Si aici, limba Romana este si a ramas limba oficiala a tuturor, Emil. Nimeni nu poate contesta acest lucru si nimeni nu a modificat acest lucru de bun-simt smile . Singurul lucru care s-a modificat este metodologia de invatare a limbii romane, in cazul tuturor minoritatilor (nu doar cea maghiara!): limba romana ramane ca obiect de studiu in toate scolile cu predare in limba materna (predarea facandu-se dupa programe si manuale speciale), intrucat copiii minoritatilor trebuie sa stie sa vorbeasca corect in limba romana. Deasemenea, noul proiect al Legii educatiei aduce ca noutate pentru minoritati studierea in limba materna a Istoriei si Geografiei Romaniei, cu mentiunea ca numele proprii romanesti si toponimia vor fi transcrise in limba romana. Interesul romanilor este ca toti cetatenii -indiferent de nationalitate- sa cunoasca istoria si geografia Romaniei. Acesti elevi vor asimila -mai bine si mai usor- aceste materii, daca le vor invata in limba lor materna. Eu consider ca nu exista motive de frica in legatura cu faptul ca o materie sau alta se invata intr-o limba a unei minoritati. Iar toate declaratiile patriotarde trebuie tratate ca atare smile .
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Invatamant   

Sus In jos
 
Invatamant
Sus 
Pagina 2 din 13Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
LUMINA LUMII :: ARTA SI CULTURA :: EDUCATIE-
Mergi direct la: